Można powiedzieć, że trend zapytań głosowych zmienia sposób, w jaki użytkownik otrzymuje wyniki wyszukiwania – nie trzeba odwiedzać stron firmowych (w wyniku czego liczba kliknięć organicznych zmniejszyła się o jedną trzecią, Google). Prawie wszystkie odpowiedzi można zobaczyć bezpośrednio w wyszukiwaniu lub na mapie.
Gotowość użytkowników mobilnych wykonujących zapytania głosowe do dokonania zakupu wielokrotnie wzrosła. Dzisiaj, jak nigdy dotąd, lokalne wyszukiwanie mobilne towarów, usług lub danych kontaktowych wskazuje na zamiar zakupu lub odwiedzenia punktu sprzedaży przez konsumenta.
Właśnie dlatego sprzedawcy towarów i usług powinni być gotowi na „początek" nowej ery: kiedy marka musi nauczyć się „rozmieszczania" niezbędnych informacji o sobie na mapach, w snippetach. A także odpowiednio dostosowywać witryny, aby przyciągnąć ruch i zwiększyć zyski.
Wyszukiwanie głosowe: 4 strategie, które pomogą zwiększyć zysk