Przypadek sieci aptek "Vita"
i RocketDatа
Jak dwukrotnie zwiększyć liczbę tras, wytyczonych do aptek na kartach online
Firma "Vita" jest jednym z liderów na rosyjskim rynku detalicznym wyrobów farmaceutycznych.

Na podstawie pierwszego kwartału 2020 roku firma "Vita" wchodzi w ТОP-5 rankingu RNC PHARMA.

Dzisiaj firma łączy ponad 1700 aptek pod marką "Vita Express" i "Vita Centralnaja" w 37 regionach Rosji.
Portret firmy
>1 700
aptek
90 000
wyszukiwań marki miesięcznie
65%
ze smartfonów
spośród których
Zadania firmy przy podłączeniu do RocketData
Aktualizować informacje o aptekach oraz szybko dodawać nowe apteki na wszystkich mapach

"Przed podłączeniem do RocketData pracowaliśmy głównie z wyszukiwarką Yandex, w której mieliśmy ustawione automatyczne przekazywanie danych.

Pоprawki do 2GIS wprowadzaliśmy ręcznie, na co musieliśmy tracić dużo czasu. Praca na mapach Google i innych platformach była skomplikowana.

Rozumieliśmy konieczność wprowadzenia narzędzia, które pozwoli dodawać i podtrzymywać aktualność informacji na mapach w wygodniejszy sposób. Firma RocketData zaproponowała nam takie rozwiązanie".

Natalia Łużnowa
Internetowy marketingowiec sieci aptek "Vita"
Zadanie Nr 1:
Rozpocząć systemową pracę nad opiniami klientów

"Zawsze staraliśmy się pracować nad opiniami naszych klientów, ale, z reguły, opowiadaliśmy na nie tylko w Yandex i w 2GIS.

Praca była niewygodna: nie mieliśmy "jednolitego" konta do gromadzenia opinii i odpowiadania na nie, trzeba było prowadzić ręczny monitoring.

Nie było także możliwości badania dynamiki opinii i pozycji rankingowych wizytówek, aby zrozumieć, czy w efektywny sposób pracujemy nad informacją zwrotną. I miała nam w tym pomóc usługa RocketData".

Swietłana Popowa
Kierownik oddziału reklamy sieci aptek "Vita"
Zadanie Nr 2:
Co zrobiła firma RocketData po podłączeniu 31 stycznia 2020 roku
Zaktualizowała dane wizytówek, które już zostały utworzone.
1
2
3
Utworzyła brakujące wizytówki firmy na mapach Google i 20+ innych popularnych serwisach kartograficznych, masowo ich zatwierdziła i zsynchronizowała dane.
Zoptymalizowała wszystkie wizytówki zgodnie z czynnikami pozycjonowania w celu podniesienia ich widoczności w wyszukiwarkach.
Rezultaty podłączenia do RocketData
z punktu widzenia zarządzania lokalizacjami
  • Wyniki synchronizacji danych według podstawowych portali
    po 10 miesiącach po podłączeniu do RocketData
Synchronizacja z Google
Ogólny % synchronizacji
91%
  • Jak się zmieniła liczba interakcji z wizytówkami Google
    w ciągu 10 miesięcy od podłączenia do RocketData
W wyszukiwaniu lokalnym wizytówki zastępują użytkownikowi stronę internetową firmy.

Im więcej niezbędnych informacji użytkownik otrzymuje z Twojej wizytówki, tym szybciej podejmuje decyzję, żeby zwrócić się właśnie do Ciebie.
przejść na stronę internetową firmy z wizytówek Google
telefonów do aptek z wizytówek Google
tras, wytyczonych do wszystkich aptek
+424%
+411%
+197%
  • Obecność firmy "Vita" w sieci podczas pandemii
Okres od maja do sierpnia jest okresem "poza sezonem". Ale w tym roku wszystko się zmieniło: ,,poza sezonem" stało się "szczytem sezonu" z powodu trudnej sytuacji epidemiologicznej na świecie.

Właśnie dzięki temu, że wszystkie apteki "Vita" już były umieszczone z prawidłowymi danymi – adresami i koordynatami – klienci mogli budować trasy do aptek, kiedy tego szczególnie potrzebowali.
Tak się złożyło, że jednocześnie z podłączeniem do usługi RocketData, na świat przyszła pandemia. Niewątpliwie, to odbiło się na poziomie zapotrzebowania na wyroby apteczne.
Rezultaty podłączenia do RocketData
z punktu widzenia zarządzania opiniami
  • Wyniki zarządzania opiniami
Dzięki RocketData firma zyskała możliwość badania nowych opinii i systematycznego odpowiadania na nie, o czym można sądzić na podstawie następującej grafiki:
Po dodaniu brakujących wizytówek oddziałów do popularnych geoserwisów, użytkownicy zaczęli częściej znajdować wizytówki, aby pozostawić na nich opinię o firmie.
3 razy
Do dzisiaj odsetek opinii z odpowiedziami zwiększył się
od momentu podłączenia do platformy RocketData.
  • Rezultaty zarządzania recenzjami
33% kupujących, otrzymując odpowiedź na negatywną opinię od firmy, zmienia swoją opinię i umieszcza pozytywny komentarz, a 34% usuwa negatywny.
Przy podłączeniu do RocketData firma zyskała możliwość nie tylko odpowiadać na opinie, ale także analizować je, stopniowo poprawiając jakość swoich usług.

Z kolei klienci stawali się bardziej lojalni, zmieniali swoje negatywne opinie lub je usuwali.

Tak więc, od momentu podłączenia do RocketData liczba usuniętych opinii

Zwiększyła się
3 razy
Opinia firmy "Vita" o podłączeniu do RocketData
"Po podłączeniu do RocketData zarządzanie lokalizacjami i opiniami stało się dla nas znacznie prostsze.

Platforma oszczędza czas naszych pracowników, szczególnie z punktu widzenia odpowiedzi na opinie – bardzo wygodnie jest odpowiadać na wszystkie opinie z jednego konta. Wykorzystujemy także szablony odpowiedzi na opinie, i, jak się wydaje, teraz jest to nasze główne narzędzie do oszczędzania czasu.

Imponuje nam indywidualne podejście zespołu RocketData: na naszą prośbę do raportów w Excellu podłączono nam kody oddziałów, dzięki czemu możemy dziś wykonywać raporty na podstawie wewnętrznych numerów aptek (z których korzystają pracownicy firmy).

Mamy ponad 1700 aptek, i możliwość przeanalizowania opinii, dotyczących wszystkich aptek pojawiła się dopiero po podłączeniu do RocketData. Za pomocą usługi tworzymy ranking aptek i regionów. To pozwala nam zobaczyć problemy konkretnego punktu lub regionu i przyjmować prawidłowe decyzje, dotyczące zarządzania.

Warto podkreślić wygodę pracy z negatywnymi opiniami: rejestrujemy odpowiedzi na skargi i przekazujemy je do oddziału kontroli jakości. Potem przychodzi do nas osobista odpowiedź, którą publikujemy na właściwym portalu. Dzięki takiej pracy nad negatywnymi opiniami nasi klienci zaczęli usuwać swoje negatywne opinie lub zmieniać je na pozytywne.

I, wreszcie, RocketData pomogła nam podczas pandemii we właściwym czasie aktualizować i umieszczać w Internecie wszystkie apteki kiedy klientom było szczególnie niezbędne szybko nas odnaleźć pod prawidłowym adresem i z prawidłowymi godzinami otwarcia.

Swietłana Popowa,
Kierownik oddziału reklamy sieci aptek "Vita"
Get a free report on the online-presence of your locations.

Find out where you don't have listings, where the data is incomplete or mistaken