Jak zwiększyć napływ klientów w szczycie sezonu przy pomocy geoserwisów i map
Przypadek PUMA Ukraine
i RocketData
PUMA – znana na świecie niemiecka marka, która oferuje swoim klientom towary sportowe do sportów samochodowych, biegów i treningów, stylu życia.

W 2006 r. firma otworzyła pierwszy sklep na Ukrainie.
Portret firmy
Zadania przy podłączeniu do RocketData
W sposób kompleksowy i systemowy pracować nad opiniami i pytaniami od klientów
"Marka PUMA ma swoją filozofię, która nazywa się Be Nice. Są to standardy obsługi klientów, zgodnie z którymi pracują wszystkie sklepy firmowe w każdym mieście na świecie. Kluczowym momentem programu jest przekraczanie oczekiwań. Żeby klient, nawet jeśli nie dokonał zakupu, wyszedł ze sklepu z przyjemnym wrażeniem.

Przy podłączeniu RocketData chcieliśmy, w pierwszej kolejności, otrzymać narzędzie, dzięki któremu będziemy mogli utrzymywać te standardy: codziennie monitorować opinie i pytania klientów, szybko reagować na nie, a także analizować punkty sprzedaży pod kątem jakości obsługi ."

01
W sposób operatywny odświeżać informacje i dodawać punkty sprzedaży na mapy
"Podjęliśmy także decyzję, żeby wziąć pod kontrolę informacje na geoserwisach i utrzymywać ich aktualność przy pomocy RocketData

Jest bardzo wygodne, że z jednego konta mogliśmy odświeżać informacje, zmieniać godziny pracy sklepów w święta, dodawać nowe sklepy na popularne mapy i do nawigatorów.

Już po 3 miesiącach od momentu podłączenia do RocketData 80% naszych punktów sprzedaży zostało zsynchronizowanych z geoserwisami."
02
Wyniki synchronizacji punktów sprzedaży
Po 3 miesiącach od podłączenia do RocketData
Data podłączenia: 16.07.2020
Co zrobiła firma RocketData po podłączeniu
Odświeżyła informacje o istniejących wizytówkach PUMA Ukraine i poprawiła błędy
01
Zoptymalizowała wizytówki, żeby poprawić ich widoczność i organicznie zwiększyć ruch pieszy
03
Dodała brakujące wizytówki sklepów do popularnych geoserwisów, żeby kupujący mogli je znaleźć
02
Zweryfikowała wizytówki w Google, żeby wziąć je pod kontrolę i ochronić przed zmianami, dokonywanymi przez osoby postronne
04
Zapewniła jednolity interfejs i dodatkowe usługi do pracy nad opiniami
05
Lokalna optymalizacja
Kontrola nad marką i opiniami
Lokalna optymalizacja
Wyniki wykorzystania RocketData z punktu widzenia zarządzania wizytówkami sklepów
  • Jak się zmieniły interakcje z wizytówkami PUMA Ukraine w sezonie
    po podłączeniu do RocketData
Nadejściu sezonu dla firmy zawsze towarzyszy wzrost aktywności klientów.

Aby zrozumieć, jak RocketData wpłynęła na interakcje użytkowników z wizytówkami PUMA Ukraine, porównaliśmy ze sobą szczyt sezonu w firmie (kwiecień-wrzesień) przed podłączeniem do RocketData i sezon po podłączeniu.

Oto jakie otrzymaliśmy wyniki:
przejść na stronę internetową firmy
wyświetleń wizytówek na zapytania z różnych kategorii (np. ,,sklep sportowy")
wytyczonych tras


+79%
+96%
+63%
  • Jak się zmieniła widoczność wizytówek PUMA Ukrainew szczycie sezonu po podłączeniu do RocketData
+77%
Wyświetlenia w wyszukiwarce Google
+186%
Wyświetlenia na Mapach Google
Wizytówki zaczęły częściej wchodzić w Local Pack(топ-3 firm w wyszukiwaniu lokalnym)
Zwiększyła się liczba wyświetleń sklepów na Mapach Google
Rezultaty wykorzystania RocketData z punktu widzenia zarządzania opiniami
  • Jak się zmieniła liczba opinii z odpowiedziami po podłączeniu
    do RocketData
o 20 razy
Po podłączeniu do RocketData firma PUMA Ukraine otrzymała wygodne narzędzie do zarządzania opiniami.
Firmie udało się zapoczątkować systemowe zarządzenie opiniami klientów, zwiększając liczbę odpowiedzi na opinie
Średnie tempo odpowiedzi na opinię zwiększyło się
o 2,5 raza
Liczba opinii z odpowiedziamiprzed i po podłączeniu do RocketData
  • Jak klienci reagują na poprawę jakości zarządzania opiniami
Dzięki temu, że firma zaczęła analizować opinie w wprowadzać niezbędne zmiany do pracy sklepów, klienci zauważyli to i zaczęli zmieniać swoje opinie – korygować opinie i pozycje rankingowe, co oznacza podniesienie poziomu lojalności konsumenckiej.




Podstawowe rezultaty lokalnej opytmalizacji
firmy PUMA Ukraine z RocketData

Wzrost widoczności wizytówek sklepów w Google

Wizytówki firmy są o 96% częściej podawane użytkownikom na pytania w określonych kategoriach, na przykład, ,,sklep sportowy". Także odpowiednio o 77% i 186% więcej użytkowników przegląda wizytówki w wyszukiwarce Google i w Mapach Google. To oznacza, że wizytówki PUMA Ukraine wyprzedzają konkurentów na lokalnym rynku.

Więcej wytyczonych tras do sklepów

Wraz ze zwiększeniem widoczności wizytówek, użytkownicy zaczęli chętniej wchodzić z nimi w interakcje. A zatem, klienci zaczęli o 63% częściej budować trasy do sklepów PUMA Ukraine, co oznacza zwiększenie się ruchu pieszego w sklepach. A także o 79% częściej zaczęli wchodzić na stronę internetową firmy bezpośrednio z wizytówek Google.

Zwiększyła się szybkość odpowiedzi na opinię

Dzięki zautomatyzowanemu zbieraniu opinii i szybkim powiadomieniom o nich firmie udało się zwiększyć średnią szybkość odpowiedzi na opinię o 2,5 razy. Systemowe zarządzanie opiniami za pomocą usługi RocketData pozwoliło firmie zwiększyć liczbę opinii z odpowiedziami o 20 razy, a klienci zaczęli częściej zmieniać swoje opinie na pozytywne.
Opinia firmy PUMA Ukraine o RocketData
" Usługa RocketData pomaga naszej firmie szybko dodawać informacje o nowych punktach handlowych w geoserwisach i utrzymywać ich aktualność. W czasie korzystania z RocketData PUMA otworzyła 10 nowych sklepów na Ukrainie i udało jej się w sposób zautomatyzowany dodać nowe punkty do potrzebnych nam geoserwisów. Dzisiaj jesteśmy pewni, że nasi klienci odnajdują sklepy PUMA pod prawidłowym adresem i zawsze mogą zwrócić się do firmy pod prawidłowym numerem telefonu. To pomaga nam nie ,,tracić" klientów

Zaznaczamy także, że RocketData jest dla nas także wygodnym narzędziem, służącym nam do zarządzania wizerunkiem marki. Mamy określone standardy obsługi, a z RocketData udało nam się zapoczątkować proces, w ramach którego odpowiadamy na wszystkie opinie naszych klientów, a takżze je analizujemy w celu podniesienia jakości obsługi klienta "




Zespół PUMA Ukraine
Get a free report on the online-presence
of your locations


Find out where you don't have listings, where the data is incomplete or mistaken