Przypadek HENDERSON i RocketData
Jak przekierować ruch pieszy do trybu online w okresie Lockdown
Jak przekierować ruch pieszy do trybu online w okresie Lockdown
Przypadek HENDERSON i RocketData
HENDERSON — największa w Rosji sieć salonów z męską odzieżą, obuwiem i akcesoriami.

HENDERSON oferuje mężczyznom elegancką i stylową odzież do pracy i odpoczynku w segmencie "dostępny luksus".

Od 2017 r. marka oferuje swoim klientom usługę szycia na indywidualne zamówienie HENDERSON Su Misura.

Firma podłączyła się do RocketData 20 marca 2020 roku.

Portret firmy
161
Sklepów w 61 miastach Rosji
wyszukiwań marki w Google
>50 000
wyszukiwań ze smartfonów
72%
Zadania przy podłączeniu do RocketData
Zaktualizowanie informacji na wszystkich portalach
"HENDERSON jest marką, należącą do segmentu "dostępny luksus". Dla nas ważne jest pozytywne wrażenie klienta na każdym etapie jego kontaktu z naszą marką, czy będzie to odwiedzenie salonu offline, czy odwiedzenie wizytówki salonu w Yandex.

Właśnie dlatego przy podłączeniu do RocketData w pierwszej kolejności postawiliśmy przed sobą zadanie zaktualizować wszystkie informacje o naszych sklepach na popularnych platformach."

Zespół HENDERSON
Zadanie Nr 1:
Decyzje RocketData
Zaktualizowanie informacji na wizytówkach firmy w geoserwisach i w razie konieczności zapewnienie klientowi możliwości szybkiego wprowadzania zmian.



Dodanie brakujących salonów HENDERSON w popularnych geoserwisach, żeby użytkownicy zawsze mogli odnaleźć sklepy marki w dowolnym wygodnym dla siebie źródle.
Zaktualizowanie informacji na wizytówkach firmy w geoserwisach i w razie konieczności zapewnienie klientowi możliwości szybkiego wprowadzania zmian.

Dodanie brakujących salonów HENDERSON w popularnych geoserwisach, żeby użytkownicy zawsze mogli odnaleźć sklepy marki w dowolnym wygodnym dla siebie źródle.
"W okresie lockdownu stacjonarne salony HENDERSON nie pracowały, więc było dla nas istotne, aby przekierować ruch do sieci.

Oprócz tego, w chwili podłączenia mieliśmy dość wysokie pozycje w wyszukiwaniu lokalnym i to, aby ich nie stracić podczas lockdownu było dla nas szczególnie ważne."

Zespół HENDERSON
Przekierowanie ruchu pieszego do sieci
Zadanie Nr 2:
Decyzje RocketData
Dodanie na czas lockdownu statusu ,,tymczasowo nieczynne" na wizytówkach firmy, aby kupujący rozumieli, że sklepy stacjonarne nie pracują i nie warto tracić czasu na dojazd do nich.



Dodanie szybkich linków do sklepu internetowego HENDERSON.RU na wszystkich wizytówkach firmy, aby klienci mogli zamówić towary lub usługę uszycia odzieży, nie przyjeżdżając do salonów stacjonarnych.
Dodanie na czas lockdownu statusu "tymczasowo nieczynne" na wizytówkach firmy, aby kupujący rozumieli, że sklepy stacjonarne nie pracują i nie warto tracić czasu na dojazd do nich.

Dodanie szybkich linków do sklepu internetowego HENDERSON.RU na wszystkich wizytówkach firmy, aby klienci mogli zamówić towary lub usługę uszycia odzieży, nie przyjeżdżając do salonów stacjonarnych.
"Przed podłączeniem do RocketData ręcznie monitorowaliśmy opinie klientów. Przy tym do podliczania i opracowywania zgłoszeń wykorzystywaliśmy serwis UseDesk.

W trakcie podłączania do RocketData zdecydowaliśmy, że optymalnym rozwiązaniem będzie wbudowanie funkcji zbierania opinii do znanego nam interfejsu UseDesk. Dlatego poprosiliśmy zespół RocketData o zintegrowanie obu serwisów dla wygodnego zarządzania opiniami."

Zespół HENDERSON
Ustawienie integracji z UseDesk
Zadanie Nr 3:
Wyniki wykorzystania RocketDataz punktu widzenia zarządzania wizytówkami
Jak zmieniła się widoczność wizytówek w Google przy wyszukiwaniu za pomocą określonych kategorii
Firma podłączyła się do RocketData w okresie pierwszej fali pandemii. W tym czasie użytkownicy zaczęli rzadziej dokonywać wyszukiwań, dotyczących usług offline. A co za tym idzie, wyświetlenia firmy w wyszukiwaniu lokalnym musiały znacząco się zmniejszyć.

Dlatego zadanie firmy polegało na zoptymalizowaniu wizytówek w taki sposób, żeby nie stracić pozycji lokalnych nawet w okresie lockdownu. Dzięki RocketData udało się to osiągnąć.
Podłączyli się do RocketData
1,3
Różnica pomiędzy średnią miesięczną liczbą wyświetleń przed lockdownem i po nim
Rezultaty wykorzystania RocketData z punktu widzenia zarządzania opiniami
Jak zmieniła się liczba opinii z odpowiedziami po podłączeniu do RocketData
Po integracji RocketData z interfejsem UseDesk, firma HENDERSON udało się zapoczątkować systemowe zarządzanie opiniami klientów i zyskała możliwość odpowiadania na nie w operatywny sposób.




Porównaliśmy liczbę opinii z odpowiedziami firmy pół roku przed podłączeniem do RocketData i pół roku później.


Liczba opinii z odpowiedziami wzrosła
Podłączyli się do RocketData
po podłączeniu do RocketData.
o 3 razy
Opinia firmy HENDERSON о RocketData
«RocketData jest narzędziem, które pomaga nam kontrolować aktualność informacji we wszystkich geoserwisach oraz zarządzać opiniami klientów.

Przed podłączeniem do RocketData zarządzaliśmy wizytówkami sklepów ręcznie. Traciliśmy na to dużo czasu i sił. Dlatego podjęliśmy decyzję o podłączeniu do platformy do zarządzania obecnością w sieci RocketData, żeby pilnować aktualności informacji na mapach. W danym momencie procent synchronizacji ze wszystkimi platformami wynosi 92%. To znaczy, że klienci znajdują w geoserwisach właściwe adresy, telefony i linki do strony w geoserwisach.

Zarządzanie informacjami stało się dla nas również znacznie prostsze, dlatego, że dział troski o klienta RocketData zawsze może nam pomóc w sposób operatywny połączyć się z pomocą techniczną Google. I tak, podczas lockdownu, kiedy nasze sklepy były zamknięte, RocketData dodała na wszystkich wizytówkach Henderson szybkie linki do naszego sklepu internetowego. Kupujący mogli przejść na jego stronę bezpośrednio z wizytówek, dopóki nie było możliwości, żeby przyjechać do sklepów stacjonarnych.

Oprócz tego, RocketData pomogła nam rozpocząc systemowe zarządzanie opiniami. Dzięki temu, że RocketData ustawiła integrację z serwisem wsparcia klienta UseDesk, z którego korzystamy, więcej nie tracimy opinii klientów i operatywnie na nie reagujemy, utrzymując lojalność klientów».

Zespół HENDERSON