Przypadek firmy ubezpieczeniowej "Кapitał МS" i RocketData
Jak w przeciągu pół roku podnieść pozycję rankingową wizytówek z 3,8 do 4,9 gwiazdek
Кapitał MS — medyczna organizacja ubezpieczeniowa, która wchodzi w trójkę liderów firm ubezpieczeniowych Rosji. Dzisiaj firma "Kapitał MS" jest reprezentowana w 40 regionach Rosji.
Portret firmy
967
przedstawicielstw
28 360
wyszukiwań marki tygodniowo w Google
61%
wyszukiwań ze smartfonów
Co siódmy mieszkaniec Rosji jest klientem "Kapitał MS".
Zadania firmy "Kapitał MS" przy podłączeniu
do RocketData
"Nasza firma w całej sieci ma ponad 900 punktów, jej oddziały się regularnie otwierają i zamykają, dlatego jest dla nas takie istotne, aby szybko wnosić nowe informację, aby klienci znajdowali nas pod właściwymi adresami.

Rozumieliśmy, że chociaż to trudne, trzeba podtrzymywać aktualność informacji. Do momentu podłączenia do RocketData "Kapitał MS" nie miał takiej możliwości".

Мaksym Trufanow Kierownik oddziału rozwoju "Kapitał MS" Sp. z o.o.
Zadanie Nr 1:
Zaktualizować infomacje na wizytówkach firmy i zapewnić możliwość szybkiej ich zmiany, tak aby klienci mogli odnaleźć biura "Kapitał MS" pod prawidłowymi adresami i telefonami.

Określić, na jakich popularnych platformach nie ma wizytówek biur ,,Kapitał MS", dodać je i zatwierdzić. To uczyni firmę bardziej "widoczną" dla potencjalnych klientów i w sposób organiczny zwiększy napływ klientów do biur sprzedaży.
Decyzja RocketData:
"Zawsze pracowaliśmy nad opiniami naszych klientów, przecież często na podstawie opinii ludzie podejmują decyzję o tym, czy zwrócić się do firmy, czy nie. Ale nie było nam wygodnie przechowywać hasła od wszystkich platform, za każdym razem wchodzić na oddzielną platformę i odpowiadać na opinię.

W RocketData dostrzegliśmy możliwość odpowiadania na opinie naszych klientów z ,,jednego okna". Przy podłączeniu usługi postawiliśmy sobie zadanie podwyższyć stopień lojalności w stosunku do marki "Kapitał MS" i zostać firmą nr 1, najbardziej nakierowaną na klienta firmą w swojej sferze".

Maksym Trufanow
Kierownik oddziału rozwoju "Kapitał MS" Sp. z o.o.

Zadanie Nr 2:
Zebrać opinie i pytania klientów na jednym koncie, nastawić powiadomienia dla specjalistów "Kapitał MS" i zapewnić im możliwość odpowiadania na opinie w ramach "jednego okna".

Zapewnić narzędzie Szablony odpowiedzi na opinie w celu bardziej operatywnego zarządzania opiniami.

Zapewnić statystykę na temat opinii, aby specjaliści "Kapitał MS" mogli analizować opinie i dynamikę pozycji rankingowych dla każdej lokalizacji.
Decyzja RocketData:
Co zrobiła firma "Kapitał MS" przy podłączeniu do RocketData 24.01.2020
Zaktualizowała informacje na istniejących wizytówkach biur i dodała brakujące wizytówki
Masowo potwierdziła i zweryfikowała wizytówki firmy
Uzupełniła i zoptymalizowała wizytówki w celu podniesienia ich widoczności w systemach wyszukiwawczych
Zebrała opinie i pytania klientów na jednym koncie w celu wygodniejszej pracy nad nimi
Zaczęła bardziej operatywnie odpowiadać na opinie za pomocą szablonów odpowiedzi w RocketData
Lokalna optymalizacja
01
02
03
04
05
Wyniki podłączenia do RocketData
z punktu widzenia zarządzania wizytówkami
  • Jak się zmieniła widoczność firmy w wyszukiwaniu
    w ciągu 6 miesięcy po podłączeniu do RocketData
Przy prawidłowej lokalnej optymalizacji wizytówki firmy częściej są wyszukiwane użytkownikom na pytania z określonych kategorii:

"ubezpieczenie", "polisa zdrowotna" itp.
W Google zwiększyło się o:
176%
  • Jak zmieniła się ilość interakcji z wizytówkami w Google
    po 6 miesiącach po podłączeniu do RocketData
Po tym, jak RocketData dodała brakujące wizytówki oddziałów, uzupełniła je i doprowadziła do jednego wzorca, użytkownicy zaczęli chętniej wchodzić z nimi w interakcje:
przejść na stronę internetową firmy
telefonów z wizytówek Google do oddziałów firmy
tras, wytyczonych do oddziałów firmy
+220%
+289%
+192%
  • Jak zmieniła się ilość interakcji z wizytówkami w Google
    po 6 miesiącach po podłączeniu do RocketData
Nа wykresie można zobaczyć dynamikę interakcji użytkowników z wizytówkami firmy "Kapitał MS" w Google:
3 razy
Liczba działań celowych użytkowników w Google zwiększyło się o
od momentu podłączenia platformy RocketData
Rezultaty podłączenia do RocketData
z punktu widzenia zarządzania opiniami
  • Jak zmieniła się ilość interakcji z wizytówkami w Google
    po 6 miesiącach po podłączeniu do RocketData
Po dodaniu brakujących wizytówek oddziałów do popularnych geoserwisów, użytkownicy zaczęli częściej znajdować wizytówki, aby pozostawić na nich opinię o firmie.
16
Porównaliśmy liczbę opinii w ciągu sześciu miesięcy po podłączeniu do RocketData i w ciągu sześciu miesięcy po. Liczba opinii
wzrosła o ------- razy
  • Zmiana średniej pozycji rankingowej wizytówek
    po podłączeniu do RocketData
Według badania, przeprowadzonego przez BrightLocal, 52% użytkowników nie korzysta z usług firmy, jeśli jej pozycja rankingowa jest niższa niż 4.
Dzięki RocketData firma "Kapitał MS" zyskała możliwość szybko dowiadywać się o nowych opiniach poprzez powiadomienia. To pozwoliło pracownikom we właściwym czasie niwelować negatywne opinie, rozwiązywać kwestie sporne z klientami i pobudzać ich do pozostawiania większej ilości pozytywnych opinii.
Tak, po pół roku pracy z platformą, pozycja rankingowa wizytówek firmy zwiększyła się z 3,8 do 4,9. To mówi o tym, że firma podniosła poziom orientacji na klienta i jednocześnie poziom lojalności klientów.
  • Rezultaty wykorzystania szablonów odpowiedzi na opinie
Firma ,,Kapitał MS" zawsze odpowiadała na opinie klientów. Jednak po wdrożeniu szablonów odpowiedzi na opinie RocketData, pracownicy byli w stanie opracowywać więcej opinii, ograniczając w ten sposób o 14% odsetek opinii, pozostawionych bez odpowiedzi.
Opinia firmy "Kapitał MS" o podłączeniu platformy RocketData
"RocketData jest dla nas w pierwszej kolejności narzędziem zarządzania: nie tylko informacją o naszej firmie w Internecie, ale także jej całościowym wizerunkiem.

Przy podłączeniu do platformy było dla nas istotne, aby zarządzać naszym wizerunkiem przy pomocy operatywnego odpowiadania na opinie. Chcieliśmy podnieść poziom lojalności klientów w stosunku do naszej firmy, i nam się to udało. Już po pół roku nasza średnia pozycja rankingowa w Internecie wyniosła 4,9 i to bardzo dobry wynik. Codziennie go podtrzymujemy, staramy się operatywnie odpowiadać na opinie i pytania, wykorzystujemy szablony, wnikając przy tym indywidualnie w problem każdego klienta.

RocketData stała się dla nas wygodnym i szybkim narzędziem zarówno do zarządzania opiniami, jak i naszymi lokalizacjami. Widzimy, jak od momentu podłączenia do platformy wzrosła liczba telefonów i tras, wytyczonych na mapach. Oprócz tego, dzisiaj jesteśmy pewni aktualności informacji o każdym naszym oddziale sprzedaży, i dodanie nowego albo ,,zamknięcie" jednego z naszych punktów w geoserwisach nie stanowi dla nas problemu.


Mamy w planach kontynuować poprawianie wskaźników lokalnej obecności, i stać się firmą nr 1, najbardziej nakierowaną na klienta firmą w swojej sferze".


Światosław Sawkin, Zastępca dyrektora Dyrekcji Technologii Obowiązkowego Ubezpieczenia Medycznego

"Kapitał MS" Sp. z o.o.
Get a free report on the online-presence of your locations.

Find out where you don't have listings, where the data is incomplete or mistaken