Przypadek BENU i RocketData
Pod marką BENU skupia się około 1400 aptek w 10 krajach europejskich.

Apteki te wnoszą istotny wkład w ochronę zdrowia – sprzedają około 114 milionów lekarstw, oferują kosmetyki i preparaty do skóry najlepszych marek, a także udzielają rad, dotyczących lekarstw i ogólnego stanu zdrowia.
Portret firmy
~ 250
aptek w krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia)
90,000
średnia miesięczna liczba wyszukiwań marki w krajach bałtyckich
Główne cele BENU przy podłączeniu do RocketData
1. Poprawienie informacji i dodanie brakujących wizytówek na popularnych geoserwisach

Przed podłączeniem do RocketData BENU ręcznieaktualizowała swoje informacje na mapach. Jednakże, przy ponad 250 lokalizacjach, było to dosyć trudne – ciągle były błędy, na przykład, z godzinami otwarcia w Google. Wiele wizytówek nie istniało, co oznaczało, że były one "niewidoczne" dla potencjalnych klientów.
W firmie zrozumiano, że bardzo ważne jest, aby przekazywać kupującym prawidłowe informacje, niezależnie od tego, gdzie się oni znajdują, szczególnie podczas pandemii, kiedy kupujący musi jak najszybciej znaleźć najbliższą aptekę i ją odwiedzić.

Aby wygodnie dodawać informacje i podtrzymywać ich aktualność, firma BENU postanowiła podłączyć się do RocketData.
2. Rozpoczęcie systematycznego zarządzania opiniami i odpowiadania na opinie na czas

Firma BENU zawsze dbała o swój wizerunek i starała się odpowiadać na opinie klientów. Ale był to proces, wykonywany ręcznie i pracownicy często odpowiadali z dużym opóźnieniem, niekiedy nawet po miesiącu.

Jednak dla klientów jest istotne, żeby otrzymać odpowiedź od firmy możliwie najszybciej, mają nadzieję, że rozwiążą swój problem "tu i teraz".

Zgodnie z badaniem Harrisa,
po otrzymaniu oficjalnej odpowiedzi od firmy 33% klientów zmienia swoją negatywną opinię na pozytywną, a 34% w ogóle usuwa negatywną opinię.

Dlatego jednym z celów firmy było nastawienie procesu zbierania opinii na jednym koncie oraz włączenie automatycznych odpowiedzi RocketData, które pozwalają automatycznie odpowiadać na opinie.
Co zrobiła RocketData po podłączeniu
1 czerwca 2020 roku
Odświeżyła informacje na istniejących wizytówkach aptek w celu znalezienia błędów
Stworzyła brakujące wizytówki aptek w 20+ popularnych geoserwisach
Przeprowadziła masową weryfikację wizytówek w celu ochronienia ich przed zmianami, wprowadzanymi przez osoby niepowołane
Zoptymalizowała wizytówki w celu podniesienia ich widoczności w wyszukiwarkach
Zebrała opinie klientów na jednym koncie
Lokalna optymalizacja
Ustawiła automatyczne odpowiedzi, żeby szybko odpowiadać na typowe pytania
01
02
03
04
06
05
Rezultaty podłączenia do RocketData –
zarządzanie wizytówkami firmy
  • Jak zmieniła się obecność firmy w sieci 6 miesięcy po podłączeniu
    do RocketData
Brakujące wizytówki
Poprawne wizytówki
Wizytówki w procesie synchronizacji
Przed podłączeniem do RocketData
Wizytówki z błędami
Poprawne wizytówki
6 miesięcy później
  • Jak zmieniła się widoczność aptek BENU w wyszukiwaniu 6 miesięcy po podłączeniu do RocketData
+124%
Przy prawidłowej optymalizacji lokalnej wizytówki firmy częściej pokazują się w TOP-3 wyników wyszukiwania pod nazwą Local Pack.
Liczba wyświetleń wizytówek BENU w wyszukiwarce Google wzrosła o
44% użytkowników wybiera firmy z TOP-3 (Local Pack)
  • Jak zmieniła się liczba interakcji z wizytówkami6 miesięcy po podłączeniu do RocketData
W wyszukiwaniu lokalnym wizytówki zastępują stronę internetową firmy.

Im szybciej użytkownik otrzyma informację z Twojej wizytówki, tym szybciej podejmie decyzję o tym, aby skontaktować się z Twoją firmą lub odwiedzić Twoją lokalizację.
odwiedzin strony firmowej
telefonów do aptek
telefonów do sklepów
+91%
+124%
+50%
Rezultaty podłączenia do RocketData —
zarządzanie opiniami
Im więcej odpowiedzi na opinie na Twoich wizytówkach, tym więcej zaufania ze strony użytkowników i chęci do ich przeglądania.

Aby reagować na opinie systematycznie i szybko, BENU ustawiła w RocketData automatyczne odpowiedzi zgodnie z różnymi scenariuszami.
3 razy
Dzisiaj liczba opinii z odpowiedziami zwiększyła się o
od momentu podłączenia do RocketData.
Główne rezultaty lokalnej optymalizacji BENU przy pomocy RocketData
Zwiększenie widoczności wizytówek

Firma zwiększyła widoczność swoich wizytówek w wyszukiwaniu o 124%, a także poprawiła liczbę interakcji klientów z wizytówkami (wytyczone trasy, telefony itp.).

Aktualna informacja wszędzie

Firma BENU odnowiła informacje o wszystkich swoich aptekach i teraz dba o ich aktualność z RocketData.
Więcej opinii
z odpowiedziami

Dzięki zebraniu wszystkich opinii i automatycznym odpowiedziom na wiele z nich, firma BENU trzykrotnie zwiększyła liczbę opinii z odpowiedziami.
Get a free report on the online-presence of your locations.

Find out where you don't have listings, where the data is incomplete or mistaken