Karta online VS strona internetowa

która przyniesie więcej klientów
Będąc właścicielem firmy, która działa nie tylko online, to znaczy ma biura lub punkty sprzedaży, prawdopodobnie zauważyłeś: pozyskiwanie klientów z Internetu staje się coraz trudniejsze.

Ktoś za pomocą SEO pewnie zajął pierwsze miejsca na liście wyników wyszukiwania, ktoś wydaje budżet na reklamę. A ktoś nawet nie pojawi się na pierwszych stronach poszukiwania organicznego z powodu dużej konkurencji o zapytania ukierunkowane.

Co robić małej firmie lub franczyzobiorcy, którzy nawet nie mają własnej strony internetowej?
Rzeczywiście od wielu lat strona internetowa była głównym źródłem informacji i marketingu firmy.

Czegokolwiek użytkownik szukał – towarów, usług, kontaktów lub godzin pracy – jego ścieżka przebiegała przez stronę. I prawie nic nie mogło zmienić sytuacji. Do niedawna.

Dziś właściciele firm odnotowali znaczny spadek ruchu do witryn.

Co powoduje takie zmiany, jak dziś uzyskać ruch, a także jak najszybciej doprowadzić użytkowników online do swoich punktów sprzedaży, opowiadamy w tym artykule.

Co jeśli nie strona?

Udział ruchu mobilnego nieubłaganie rośnie. Nic dziwnego: szybki Internet staje się coraz bardziej dostępny, podobnie jak niedrogie smartfony.
Jednak nie jest to tylko kwestia preferencji dla samego urządzenia (mobilnego). Wyszukiwanie mobilne ma swoje własne cechy, które dokonują „korekt" ścieżki wyszukiwania użytkownika.

Lokalizacja

Ludzie zaczęli wyszukiwać lokalnie lub „w pobliżu", nie zadając sobie nawet trudu, aby wskazać geografię wyszukiwania – wyszukiwarka sama personalizuje wyniki domyślnie, pokazując najbliższe możliwe.

Pojawiła się przerwa na kawę – natychmiast, wpisując zapytanie, użytkownik chce uzyskać wszystkie odpowiednie wyniki w jednym miejscu. Otwierać dziesiątki okien, przeglądając różne karty (kontakty, zdjęcia, recenzje itp.) i przełączać się między nimi nie ma ani czasu ani chęci.

To właśnie definiuje użytkowników mobilnych: ich gotowość do zakupu lub kontaktu z firmą jest wiele razy wyższa. Dlatego wynik z pewnością musi być „bliski". Wyszukiwarka zapewnia im wszystko, czego potrzebują, wyświetlając informacje bezpośrednio na mapie.
Niezależnie od tego, czy szukasz nowych soczewek kontaktowych, supermarketu otwartego przez całą dobę czy miejsca na naprawę laptopa – wystarczy wpisać (lub ogłosić) zapytanie. A potem tylko Ty decydujesz, jaka będzie twoja droga.

Wyszukiwanie głosowe

Kolejną funkcją wyszukiwania mobilnego są żądania głosowe, jedna z najszybciej rozwijających się technologii cyfrowych.

Asystenci głosowi „niszczą" interfejs graficzny i cały rynek reklamowy. Użytkownik nie musi już samodzielnie szukać odpowiedzi, sortując linki z wyszukiwania organicznego, klikając reklamy i banery. Promowanie witryn w celu „trafiania na pierwsze strony", SMM, reklamy kontekstowe i banerowe tracą na znaczeniu.

To, na co zwykle wydaje się budżet reklamowy firm, – zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania – staje się marnowaniem pieniędzy wraz z nadejściem „rewolucji" głosowej.
Jeżeli chodzi o zapytania lokalne („gdzie kupić narty" lub „biznesowy lunch blisko mnie"), rośnie znaczenie takiego elementu, jak mapa. Przede wszystkim poprzez jej sygnały sztuczna inteligencja próbuje określić, jaki wynik dać użytkownikowi.

Co jest szczególnie ważne: spośród wszystkich możliwych zapytań głosowych (na przykład sprawdzanie pogody, znalezienie odpowiedzi na pytanie, nawigacja) mianowicie lokalne zapytania w wyszukiwaniu głosowym (a ich jest dzisiaj 47%, według Microsoftu) mogą przynieść zysk firmie, jeśli lokalizacje zostaną poprawnie dodane do mapy i będą „zauważalne" dla użytkownika.

Kolejnym globalnym trendem wraz z wyszukiwaniem mobilnym są wyniki wyszukiwania bez klikania

Co to znaczy i co ma z tym wspólnego mapa?

Kiedy wyszukiwarka ustala, że użytkownik szuka miejsca, firmy lub usługi (jednym słowem rozpoznaje „lokalne" intencje – jest to główny warunek), zaoferuje listę z kilkoma najbardziej odpowiednimi, jej zdaniem, wynikami (tzw. Local Pack).

I to nie jest przypadek. Aby zapewnić wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio na stronie zapytania wyszukiwania, Google robi wszystko, co możliwe, aby nie „wyprowadzać" użytkownika.

Jest oczywiste, że jest sytuacja "win-win": klienci otrzymują to, czego szukają „bez zbędnych ruchów", a Google - możliwość utrzymania ich na swojej stronie jeszcze dłużej. Tylko strony pozostają bez pracy.
Już teraz właściciele firm mogą obserwować znaczny spadek ruchu do witryn. W nadchodzących latach trend będzie się nasilał. Z zerowym kliknięciem jest odwrotnie.

Oznaczenie wszystkich lokalizacji firmy na mapie jest ubezpieczeniem się od strat.

Mapy naprawdę stają się głównym źródłem ruchu do biur i punktów sprzedaży.
Jak „wygrać" ruch za pomocą Google Maps?
Aby pojawić się w wynikach wyżej niż konkurenci i trafiać do Zero-click, skorzystaj z opcji optymalizacji, biorąc pod uwagę czynniki rankingu Google:

- Uzupełnij wszystkie dane karty GMB do maksimum, sprawdź informacje pod kątem istotności.

- Ustaw poprawnie kategorię biznesową (nie tylko główną, ale także dodatkową), od tego zależy, czy trafisz do wyników wyszukiwania według odpowiednich żądań.

- Dodaj szybkie linki do stron docelowych, jeśli dla Twojej firmy są charakterystyczne rezerwacja/zamówienie, aby użytkownicy mogli podjąć działania bezpośrednio w Mapach. Zwiększy to konwersję.

- Dodaj maksymalną liczbę zdjęć i tras 3D. Ostatnie badania wykazały, że zdjęcia stymulują zaangażowanie. Im więcej zdjęć, tym więcej ukierunkowanych działań podejmują użytkownicy.

- Obowiązkowo pracuj z recenzjami: odpowiadaj, motywuj klientów do pisania. Ważne jest, aby pracować nie tylko z recenzjami Google Maps, ale także z innymi witrynami - ich ocena jest uwzględniana w rankingu.

- Generuj treść, korzystaj z funkcjonalności Google Posts: aktualności, informacje o promocjach lub zniżkach, wydarzeniach, nowych produktach. Daje to wyszukiwarce dodatkowe słowa kluczowe, które kojarzy z firmą. Po drugie, posty pojawiają się w SERP, użytkownicy klikają i przechodzą. Czynnik behawioralny wpływa również na ranking wyszukiwania.

- Pracuj z referencjami: zarejestruj firmę w katalogach firm, usługach geodezyjnych, witrynach z recenzjami. Udowodniono: lokalne linki pomogą uzyskać wyższą pozycję niż mają konkurenci.
W miarę rozwoju algorytmów wyszukiwania sygnały Google My Business stają się coraz ważniejsze jako czynnik decydujący w wyszukiwaniu lokalnym. Mapy jak żadne inne narzędzie mogą konwertować ruch związany z wyszukiwaniem do „żywych" klientów.

Pamiętaj: ważne jest nie tylko dodawanie, ale także optymalizacja kart wszystkich punktów firmy, nawet jeśli są ich setki. A także chroń dane na kartach przed nieautoryzowanymi zmianami przez osoby trzecie. Jest to jedyny sposób, w jaki użytkownicy mogą znaleźć Cię na górze według odpowiednich zapytań.
Uzyskać bezpłatny, szczegółowy raport na temat obecności Państwa punktów sprzedaży w Internecie

Dowiedzieć się, gdzie brakuje Państwa firm, gdzie wskazane są nieprawidłowe dane, jaka jest średnia ocena recenzji.