Przypadek
MediaMarkt
i RocketData
Jak w 4 miesiące zwiększyć widoczność firmy w geoserwisach na 259%
Jak w 4 miesiące zwiększyć widoczność firmy
w geoserwisach na 259%
Przypadek
MediaMarkt
i RocketData
MediaMarkt — firma nr 1 w Europie pod względem sprzedaży detalicznej sprzętu elektronicznego.


Ponad 800 sklepów o powierzchni do 10 000 metrów kwadratowych w 14 krajach, asortyment, na który składa się 45 000 nazw produktów oraz sklep internetowy.

Portret firmy
Podstawowe cele MediaMarkt przy podłączaniu
do RocketData
1. Poprawić informacje i dodać brakujące wizytówki w popularnych geoserwisach

Do momentu podłączenia do RocketData firma MediaMarkt była reprezentowana głównie w Google. Najczęstszym błędem były nieprawidłowe godziny pracy, szczególnie w weekendy.

Lokalizacje sklepów nie zostały także dodane do popularnych systemów nawigacji satelitarnej, co w znaczący sposób utrudniało ułożenie tras do sklepów.

Przed RocketData stało zadanie naprawienia wszystkich błędów, dodania brakujących wizytówek firm w geoserwisach i zweryfikowanie ich, tak, aby klienci mogli zawsze znaleźć sklepy z prawidłowymi informacjami o nich tam, gdzie im będzie wygodnie.

2. Zacząć w sposób systemowy pracować nad opiniami i poprawić pozycję rankingową firmy

Firma zawsze pracowała nad opiniami klientów, ale ten proces nie miał charakteru systemowego.

Do chwili podłączenia do RocketData średnia pozycja rankingowa wizytówek wynosiła 3,8. Zgodnie z badaniem BrightLocal, 52% ludzi nie korzysta z usług firmy, jeżeli jej pozycja rankingowa jest niższa niż 4.

MediaMarkt postanowił uporządkować proces pracy nad opiniami, aby podnieść pozycję rankingową swoich wizytówek do 4+ gwiazdek.

Przed RocketData stało zadanie, aby im w tym pomóc.
Co zrobiła firma RocketData po podłączeniu
27 listopada, 2019

Odświeżyła informacje na wszystkich wizytówkach, aby naprawić wszystkie błędy
Dodała brakujące wizytówki na 20+ popularnych geoserwisach
Przeprowadziła masową weryfikację wizytówek w celu ich ochrony przed zmianami wprowadzanymi przez osoby trzecie
Zoptymalizowała wizytówki firmy, żeby poprawić ich widoczność na geoserwisach
Zebrała wszystkie opinie klientów na jednym koncie w celu efektywnego zarządzania nimi
Wyniki podłączenia do RocketData —
zarządzanie wizytówkami

  • Jak się zmieniła obecność firmy w sieci 4 po podłączeniu RocketData
Brakujące wizytówki
Wizytówki z nieprawidłowymi danymi
Wizytówki z prawidłowymi informacjami
Przed podłączeniem do RocketData
Wizytówki z prawidłowymi danymi
Wizytówki w procesie synchronizacji
4 miesiące później
  • Jak się zmieniła widoczność firmy na geoserwisach 4 miesiące po podłączeniu do RocketData
+112%
Wyświetlenia wizytówek w wyszukiwarce Google
+259%
Wyświetlenia wizytówek na mapach Google
Local Pack, (TOP-3 w wyszukiwarce Google) który jest przeglądany przez44% użytkowników
Mapy Google
SERP
  • Jak zmieniła się liczba interakcji z wizytówkami 4 miesiące po podłączeniu do RocketData
Wizytówki w geoserwisach zastępują użytkownikowi stronę internetową firmy.

Im szybciej użytkownik sczytuje informacje z Twoich wizytówek, tym szybciej podejmuje decyzję o skontaktowaniu się z Twoją firmą lub o odwiedzeniu sklepu.
przejść na stronę internetową firmy z wizytówek
wyświetleń fotografii przez użytkowników
telefonów do sklepów


+126%
+205%
+49%
Wyniki podłączenia do RocketData —
praca nad opiniami
  • Zmiana średniej pozycji rankingowej wizytówek4 miesiące po podłączeniu do RocketData
Dzięki RocketData firma MediaMarkt zyskała możliwość szybkiego monitorowania nowych opinii za pomocą powiadomień.

To pozwoliło oddziałowi ds. współpracy z klientami zneutralizować negatywne opinie, znajdować wyjście z trudnych sytuacji z klientami i motywować użytkowników do pozostawiania pozytywnych opinii o sklepach.
  • Pytania i odpowiedzi w Google
Firmie można zadać pytanie bezpośrednio na wizytówkach Google. Jeśli firma nie odpowiada we właściwym czasie, może to zrobić dowolny użytkownik, i niekiedy robi to nieprawidłowo. To może prowadzić do rozprzestrzenia się nieprawidłowych informacji.


RocketData zebrała wszystkie pytania użytkowników na jednym koncie, aby pracownicy MediaMarkt mogli natychmiast na nie odpowiadać. Stało się to szczególnie ważne w czasie pandemii, kiedy firma musiała codziennie zamieszczać aktualne informacje o każdej lokalizacji.
Podstawowe wyniki lokalnej optymalizacji firmy MediaMarkt
z RocketData
Aktualne informacje
na wszystkich portalach

Firma MediaMarkt odświeżyła informacje o wszystkich sklepach i utrzymuje ich aktualność z pomocą RocketData.
Podniesienie się pozycji rankingowej
w geoserwisach

Przy pomocy zbierania wszystkich opinii na jednym koncie i efektywnej pracy nad nimi MediaMarkt podniósł swoją pozycję rankingową od 3,8 do 4,1 w ciągu 4 pierwszych miesięcy pracy z RocketData.
Wzrost widoczności firmy

Firma zwiększyła widoczność wizytówek w wyszukiwaniu lokalnym o 259%, a także zwiększyła liczbę interakcji użytkowników z wizytówkami (telefony, przejścia na stronę internetową itp.).
Get a free report on the online-presence
of your locations


Find out where you don't have listings, where the data is incomplete or mistaken